Sepi




Blog MYiDEAKiNi Tergantung Sepi Tanpa Artikel Baru | MYiDEAKiNi ...





Assalamualaikum. ni sebenarnya sajak, dapat dari surat khabar Metro, selasa, 11 Februari 2011, oleh Noor Mohamad, Serdang, Selangor.

tajuk : sepi

bisikku pada kawan,
jangan tinggalkan aku keseorangan,
jiwa ini sepi tanpa seorang kawan.

bisikku pada teman,
usah biarkan aku tak berteman,
jiwa ini sepi tanpa seorang teman.

bisikku pada sekalian alam,
aku perlukan kalian,
untuk teruskan hidupku.

bisikku pada Tuhan,
jangan sekali-kali membiarku bersendirian,
kerana hidupku tidak bererti tanpa hidayah-MU

bisikku pada kawan, teman, alam, dan Tuhan,
temanilah aku setiap waktu,
kerana aku sepi tanpa kalian disisi.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perlukah mutabaah amal?

Kelebihan zikir Ya Latif

Pencarian kita sama