belajau ? :)



aku, memang sedang belajar.

belajar ilmu akhirat.

belajar ilmu dunia.
belajar macam-macam.

MENARIK!


aku memang sedang belajar.

belajar erti rindu.
rindu pada ALLAH.
rindu pada Rasul SAW.

namun hakikatnya, untuk mencapai kasih dan rindu ALLAH juga Rasul-NYA, Dia pasti datangkan ujian.


ALLAH, berat! sungguh, berat! aku lemah!


lemah dan lelah aku dalam berjalan.


tapi aku kuatkan tekad, ALLAHU MA'I (ALLAH bersamaku).


aku memang sedang belajar,


yang sesungguhnya, DIA tak biarkan hamba DIA.


siyes! terharu sangat!


DIA hadirkan buat aku, sahabat yang menguatkan  semangat untuk

terus berjalan.
terus bernafas.
terus belajar erti hidup.



sungguh aku kata,
aku memang sedang belajar,

erti sahabat yang bersama dalam susah dan senang.
erti sahabat yang hadir bilamana aku perlukan.
erti sahabat yang meniupkan kembali semangat.

sungguh , ALLAH itu indah perancangannya, DIA tidak akan pernah menzalimi hamba-NYA.


DIA hadirkan matahari dan hujan yang lebat sebelumnya, dan akhirnya menghadirkan pelangi. :')


sungguh ! BERSAHABAT LILLAHI TAALA ITU NIKMATNYA MANIS!


jazakumullahu khairan kathira...


curhat.. :) semoga ALLAH merahmati dan meredhai.


dan sekarang, aku memang sedang belajar,

sebagai seorang pelajar Bacelor Sains (Sains Bioperubatan) di UPM, doakan kejayaan kami... :)

astaghfirullah, wassalam.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perlukah mutabaah amal?

Kelebihan zikir Ya Latif

Ghurur : Terpedaya