datanglah bila tiba masa.

Nafas panjang ku hela ,
Bila di ajak berbicara tentang itu , 
aku , 
ketandusan idea , fikiranku jadi gersang ,
Bukan menolak , atau apa ,

Jiwaku ,
 seakan mati 
bila di ajak berbicara tentang indahnya bunga-bunga cinta ,
Jiwaku , 
seakan mati , 
bila bertemu dengan orang-orang yang ghairah bercakap tentang cinta ,

Lidah jadi berat , 
hati malas melihat .
Bukannya apa , 
aku . takut .
 saat hati membenarkan terlihatnya cinta .
 saat hati membenarkan di sentuh , aku tewas . 
hatiku berzina .
sedangkan , 
Tuhan melihatku , 
Tuhan menumpahkan cintaNya pada seketul daging ini .
Hati .

Benar , 
aku juga punya keinginan , 
namun belum masanya , 
aulanya ,bukan pada 'itu' ,

Aku , 
sudah menetapkan , 
Cinta ini harus berlagu yang bagaimana ,
asal tak menjauh dari redhaNya , 
asal tak menggugah juang ini ,

kepada si dia ,
kamu . ya, kamu lah .

kau . ada yang mahu kau kejar , 
sebelum kau ada aku .
aku . aku juga . ada yang ingin ku gapai , 
sebelum aku ada kau .

bukan menjauh atau apa ,
kau , sentiasa dalam doa . 
kepada Dia , aku serah segalanya .
dengan ikatan terbina sekarang ,
 percayalah , dan laluilah ,

aku tahu , kau mahu menjadi imam , 
maka , jangan cemarkan citamu . 
ada jalan untuk menjadi imam ,
jangan cemarkan walau sedikit pun .

aku ,mahu ke sorga denganmu , 
jadi aku juga tidak mahu mencemar jalan ke sorga . 
tidak mahu mencemar redhaNya ,
tetaplah . kuatlah .

biar kelak bukan dosa yang diwarisi oleh anak-anak ,
Masanya , akan tiba .
 tapi , bukan sekarang .

aku ,menjaga diriku . 
kau,jaga dirimu .

nanti , bila masanya ,
datanglah .
dengan RahmatNya .

menyempurnakan separuh agama .


kopi dan pasta. namun, semoga bermanfaat.
astaghfirullah, aku pun banyak khilaf. wallahu'alam. 
wassalam.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perlukah mutabaah amal?

Kelebihan zikir Ya Latif

Ghurur : Terpedaya