2011 saya dimulai...



assalamualaikum,,

saya memulakan 2011 saya dengan menemani ibu saya ke mesyuarat di surau, alang-alang tu kemas surau sekali... alhamdulillah, bersih.


bibik saya kata : "orang lain tengok bunga api malam tahun baru, kita kemas surau =)"...

bestkan malam tahun baru saya... insya-ALLAH, untuk 2011 ni, saya akan menjaga hati saya dan hati orang di sekeliling saya dengan sebaiknya, ... hanya ALLAH yang mengetahui segala isi hati saya... saya suka ayat ini, 

"saya biarkan kisah hati ini di dalam gudang rahmat-NYA, ameen"

tahun ini tahun SPM bagi saya dan teman-teman onese7en... makanya, kami memohon doa kalian yang membaca blog saya ini,,, insya-ALLAH, hanya ALLAH sahaja yang mampu membalasnya...






2011, amanah itu tetap ada, saya sering rasa kecundang, dan bila saya nyatakan ini kepada kawan saya, dia akan kata,

"sue~, amanah tu, Allah yang ilhamkan cikgu suruh pilih nt..."

juga ayat ni, saya paling suka,

"kerusi untuk amanah tu ALLAH dah sediakn untuk nt."


"Diwajibkan atas kamu berperang, padahal itu tidak menyenangkan bagimu.
tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal itu baik bagimu,
dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik bagimu.
ALLAH mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."

(QS , Al-Baqarah : 216)

bila dengar semula ayat-ayat ni, saya kalah untuk tidak memegang amanah dan inysa-ALLAH akan teruskan dengan bersemangat. 



akhir kata, doakan kami... juga muslimin dan muslimat, paling penting, doakan ISLAM itu sendiri...

astaghfirullah, wassalam

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perlukah mutabaah amal?

Kelebihan zikir Ya Latif

Ghurur : Terpedaya