2010; mereka sudah, saya belum..




assalamualaikum...
2010; mereka sudah, saya belum... sebenarnya bukan apa, hanya belum bercerita tentang 2010 memandangkan rata-rata mereka sudah bersemangat menceritakannya...

saya takdelah nak cerita panjang-panjang sebab saya ni bukanlah aktif di sekolah seperti mereka, namun setiap orang pasti ada menghasilkan memorikan? ye, bila bercerita tentang memori, saya baca post mereka, semuanya seronok belaka, saya? entahlah, ada kawan saya kata, 2010 ni tahun yang banyak mengajar dirinya, amat bermakna buat diri, tapi saya? saya tak tahulah... 

saya rasa 2010 ni tahun yang amat memilukan pada saya,orang lain ada sahabat, keregangan tali ukhwah itu berlaku, sedih hati ni, tapi saya rasa makin saya meningkat ke alam akhir remaja, saya nak sorang-sorang, walaupun dalam hati tu kadang-kadang nak juga berjalan dengan kawan, tapi, susah... saya susah nak ajak orang ikut cara saya, dan saya pula susah nak ikut cara orang, alamatnya, sorang-sorang jelah. 
namun dalam pilunya hati ni, tetap ada yang menggembirakan hati, saya ada anak saudara baru, comel lagi chubby.. hahaha, macam siapa lagi kalau bukan makciknya?








comelkan???


iya, saya lalui segala pentarbiyahan sekolah, saya ikut saja arus itu untuk perbaiki diri, saya belajar bekerja dalam organisasi, saya belajar menjadi ketua itu bagaimana, nak jaga hati anak buah tu, susah juga rupanya... saya jadi naqibah, susah nak didik adik-adik ni, ajar memang mudah, tapi didik untuk berubah, hanya ALLAH sahaja yang tahu kesukarannya...

sekolah saya berakhir bulan 11, saya ikut nadwah, kemudiannya memang betul-betul cuti sekolah,,, saya pun memulakan 'pengembaraan' di rumah. saya tolong mak saya di klinik *baikkan? hahaha...
lepas tu, saya ada English Intensive Class. belajar dan perbaiki bahasa saya. kemudian, wafdul amin saya tak ikut *ALLAH tak izinkan. saya juga jadi babysitter *belajar dari sekarang, ready.. hahaha,,, dan saya perlu buat video untuk program masjid, dan dan dan saya ada kelas tambahan pada dua minggu terakhir sekolah. hmm, datang, insya-ALLAH dengan semangat baru... itu sahaja, tiada apa pun dengan 2010,hah, terlupa, saya mengakhiri tahun 2010 saya dengan demam, kesiankan?

bagi saya tahun 2010 ni secara keseluruhannya adalah tahun yang bersalah bagi saya..bukan tahun yang memberi banyak pendidikan pada saya (kata kawan-kawan saya), insya-ALLAH dengan pengalaman yang ada, saya akan cipta lagi kenangan terbaik untuk 2011... segala yang buruk, akan saya tinggalkan, yang baik, saya bawa sekali dan perelokkan..

doakan saya dan teman-teman OneSe7en yang terbaik untuk 2011...

YANG SELEBIHNYA BIARLAH SAYA YANG SIMPAN,,,,

astaghfirullah, wassalam.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perlukah mutabaah amal?

Kelebihan zikir Ya Latif

Ghurur : Terpedaya