fokus

Harapan.
Pernah aku letakkan sebelum ini.
Namun punah begitu saja.

tidak mengapa.

aku cuba letakkan sekali lagi.
dan punah sekali lagi.

aku jatuh. 
entah kali ke-berapa.

lantas, 

Allah hadirkan sahabat mengingatkan aku.

ya, 

aku bangun dari tersungkur itu. 
usahaku, 
semua aku fokuskan pada objektif aku.

tapi,

aku gagal lagi.
dan aku terdiam dan terkedu.

tiba-tiba,

satu pesanan menyentap aku.
minta aku untuk tajdid niat.
minta aku supaya jangan ulang kesalahan yang sama. 

baik,

kali ini, 
bersama dengan pasukan yang lama yang bernafas baru,
inshaAllah.
aku mohon Allah berikan petunjuk. 

aku bukanlah hebat untuk syurga.

tapi, 
aku juga pencinta syurga,
yang mencari cahaya di atas cahaya dalam kegelapan. 


astaghfirullah.
wassalam.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perlukah mutabaah amal?

Kelebihan zikir Ya Latif

Ghurur : Terpedaya