MUST SEE VIDEO!!!

assalamualaikum...
video ini adalah tentang satu penyelidikan oleh orang arab di negara mereka.
kerinduan mereka pada Nabi Muhammad SAW sangat tinggi sedangkan saya???
akan saya cuba perbaiki dan sentiasa selawat kepadanya kerana dalam satu hadis, dinyatakan bahawa orang yang bakhil adalah orang yang apabila disebut nama nabi orang itu tidak berselawat kepadanya..

bersempena dengan maal hijrah, tiada apa yang boleh kita kenang melainkan hanya keperitan nabi dalam menegakkan Islam itu sendiri. namun, kita dapat lihat di negara kita, Malaysia melakukan sesuatu yang mereka rasakan maal hijrah perlu disambut dengan kegembiraan sedangkan perkara sebenar yang berlaku adalah sebaliknya.tidak salah untuk melakukan sedikit jamuan untuk penghargaan bagi mereka yang hadir mendengar namun mereka2 ini lebih mengutamakan makan... ya, mungkin apa yang saya katakan ini seperti tiada apa, cumanya saya ingin kamu-kamu yang membaca blog saya untuk sedar bahawa memahamkan masyarakat tentang hijrah yang sebenar itu amat penting walaupun perkara ini kelihatan remeh temeh.

itu saja, insya-ALLAH>>> sedikit video untuk diambil pengajaran...


tajuk : LAU KAANA BAINANA (if he are with us)





astaghfirullah wassalam



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perlukah mutabaah amal?

Kelebihan zikir Ya Latif

Pencarian kita sama