support

Image result for support
credit to Fengco


Disaat hati rasa kelam kabut,
dengan tahun akhir yang mengejar,
dengan penulisan projek tahun akhir yang menunggu,
dengan pengajian yang menanti.

aku tunjuk,
aku tanya,
untuk minta support,
tapi aku dapat lain, 
aku dapat bukan apa yang aku rasakan aku bakal dapat,

rupanya,
taksemua yang kita inginkan,
kita dapat. 
bukannya aku tak menyedari hal ini,
tapi kadang bila hati lemah, 
takmampu nak menanggung semua,
maka, aku turutkan saja apa yang berlaku.
aku terima saja apa respon kalian.

maaf, 
aku semadikan dalam ni pun sebab aku taksuka nak bercerita kat orang lain.
sebab,
aku tahu orang lain, 
tak semuanya memahami,
kata faham, tapi takpun sebenarnya. 

memang perlu kepada Tuhan dalam semua pengaduan,
tapi perlukan support secara tidak langsung dari kenalan.
namun,
kenalan, tak bagi support,
bukan kenalan, lagiiilaahh.

Allah,
Bantulah aku. dalam masa beberapa minggu ni, 
aku bakal habiskan pengajian degree aku.
hanya Kau tempat aku bergantung segala harapan. 

astaghfirullah
wassalam

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perlukah mutabaah amal?

Kelebihan zikir Ya Latif

Ghurur : Terpedaya